Dzień kredki w zerówkach
- 27 listopada 2024, 06:24
22 listopada 2024 roku, w grupach zerówkowych odbył się Dzień Kredki, który stanowił wyjątkową okazję do rozwijania kreatywności dzieci poprzez różnorodne aktywności plastyczne, a także ćwiczenia matematyczne, takie jak klasyfikacja, przeliczanie oraz prace grupowe i w parach.
Zajęcia rozpoczęły się od krótkiej rozmowy o kredkach i ich roli w życiu codziennym. Dzieci dowiedziały się o różnych rodzajach kredek – od tych do rysowania po kredki świecowe i akwarelowe. Dzieci zostały zachęcone do wspólnego rozwiązywania zagadek związanych z kolorami i używaniem kredek w sztuce.
Następnie dzieci wzięły udział w różnorodnych zadaniach plastycznych. Pierwszym z nich było stworzenie wspólnego, dużego obrazu, który przedstawiał „Kolorowy świat”, gdzie każda z par dzieci miała za zadanie pokolorować różne części obrazka. Dzięki tej pracy uczniowie ćwiczyli współpracę oraz rozwijali zdolności motoryczne.
Po zajęciach plastycznych przyszedł czas na ćwiczenia matematyczne. W ramach aktywności dzieci klasyfikowały kredki według kolorów, rozmiarów i typów (np. świecowe, ołówkowe). Celem tego zadania było nauczenie dzieci dostrzegania podobieństw i różnic oraz rozwijanie zdolności logicznego myślenia.
Dzieci rozwijały również motorykę małą i koordynację wzrokowo -ruchową poprzez chwytanie kredek oburącz.
Cały dzień przebiegał w duchu współpracy. Dzieci pracowały zarówno w grupach, jak i parach. Dzięki temu miały możliwość wzajemnej wymiany pomysłów, pomocy i wspólnego rozwiązywania zadań. Praca w parach szczególnie sprzyjała nauce dzielenia się materiałami i pomysłami, a także kształtowaniu umiejętności współdziałania w małych zespołach.
Na koniec dnia dzieci nauczyły się piosenki pt. „Kolorowe kredki” oraz uczestniczyły w zajęciach ruchowych do poznanej piosenki.
Dzień Kredki był pełen radości i twórczej pracy. Dzieci miały możliwość nie tylko rozwijać swoje umiejętności plastyczne, ale także ćwiczyć zdolności matematyczne, takie jak klasyfikacja, przeliczanie, oraz współpracę w grupach i parach. Zajęcia dostarczyły dzieciom wielu pozytywnych emocji, a także wzbogaciły ich doświadczenia edukacyjne.
Tekst opracowała Joanna Szyc-Wisińska