Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna moc bajek”
- 22 czerwca 2021, 22:45
Bajki są nieodłącznym elementem dzieciństwa. Przenoszą nas w świat magii, uczą wartości, wskazują co jest dobre a co złe. Aby móc w pełni wykorzystać możliwości rozwoju jakie dają bajki 4- latki A wzięły udział w Międzynarodowym Projekcie Czytelniczym „Magiczna moc bajek”
Głównym celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością. Aby zrealizować projekt wykonaliśmy wybrane zadania z ośmiu modułów
W module I stworzyliśmy kącik projektowy w którym zamieszkała Tosia- nasz bajkowy przyjaciel wybrany przez dzieci. Nauczyliśmy się piosenki „ Magiczna moc bajek” oraz zaprosiliśmy rodziców do współpracy w realizacji projektu. Realizując zadania z modułu I dzieci odpowiedziały na pytanie czym jest szacunek, dlaczego powinniśmy szanować innych. Zwieńczeniem refleksji na temat szacunku było wspólne stworzenie kodeksu dobrego zachowania. Dzieci poznały mieszańców różnych stron świata, określały cechy fizjonomiczne mieszkańców różnych kontynentów. Zdały sobie sprawę, że „inność” nie jest czym złym czy gorszym. Inność jest ciekawa, piękna i sprawia, że świat jest różnorodny. Dzieci przypomniały sobie trzy magiczne słowa- dziękuję, przepraszam i przeproszę, które są kluczem do każdego serca. Na koniec realizacji zadań z I modułu dzieci poznały Misia Uszatka, który skradł serca najmłodszych.
Podczas realizacji modułu II zapoznaliśmy się historiami Kubusia Przeczytaliśmy również „ Dzień Czekolady” A. Onichimowskiej i rymowaną bajkę „ Paw, co ogon miał z przyjaźni” Dzieci wykonały serduszko dla przyjaciela. Wspólnym wysiłkiem stworzyły dla pawia piękny ogon oraz spędziły radosne chwile podczas Dnia Postaci z Bajek. Wykonaliśmy także zadania z cyklu dobranocki z dawnych lat- Reksio.
W module III dzieci odpowiedziały na pytanie: Co to znaczy, że mamy do czegoś prawo? Podawały przykłady praw, które usystematyzowaliśmy w oparciu o materiał obrazkowy. Zorganizowaliśmy również Dzień Optymisty obdarowując innych uśmiechem, dobrym słowem i pomocną dłonią. Wykonały również zadania z cyklu dobranocki z dawnych lat- Porwanie Baltazara Gąbki.
Realizując moduł IV wspólnie wykonaliśmy fotobudkę by zrobić w niej radosne zdjęcia pod hasłem „ Dobrze Cię widzieć” oraz uczciliśmy urodziny uroczego misia – Kubusia Puchatka. Dzieci wykonały zadania z cyklu dobranocki z dawnych lat- Smerfy.
W takcie realizacji modułu V dzieci wyjaśniły co znaczy uczciwość i wspólnie stworzyły kwiat uczciwości. Pobawiliśmy się także w „Głuch telefon” doświadczając, jak przekazywana informacja potrafi ulec zmianie. Podczas tej zabawy wyjaśniliśmy słowo plotka i to jakie przynosi negatywne skutki. Wykonały zadania z cyklu dobranocki z dawnych lat- Pszczółka Maja.
W module VI modułu VI dzieci dobierając się w pary wykonały zabawę „Zaufaj mi”. Zainicjowaliśmy również „Dzień Kolorowej skarpetki” i przeprowadziliśmy zajęcia.