Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ” Wyzwanie Teodora”

Teodor to bocian, przyjaciel dzieci, a zwłaszcza przedszkolaków. Ten wyjątkowy bocian wie, jak ważne jest dbanie o wszechstronny rozwój dzieci, ale równocześnie pamięta zawsze o tym, aby zwracać uwagę na potrzeby i uczucia innych. Dlatego postanowił zostać profesorem nauk przedszkolnych i przekazywać najmłodszym wiedzę oraz pomagać zdobywać nowe umiejętności, a jednocześnie mobilizując ich do jak najbardziej kreatywnych działań.
Udział w programie to sposób na przekazanie dzieciom, czasem prostych, ale bardzo ważnych umiejętności i wartości, a wszystko za sprawą z pozoru zwykłego bociana. Teodor chce, aby przedszkolaki zdobyły siedem sprawności, które uważa za najbardziej przydatne, dlatego wyznaczy siedem zadań do wykonania. W pierwszej edycji do zdobycia są odznaki związane ze sportem, przygotowywaniem posiłku, okazywaniem pomocy, wyrażaniem emocji i uczuć, dbaniem o przyrodę, ale również znajdzie się coś dla małych artystów. Druga edycja to sprawności pomocnej dłoni, ratownika medycznego, małego chemika, detektywa, majsterkowicza, znawcy własnej miejscowości i podróżnika. Kto podejmie wyzwanie i poradzi sobie z zadaniem otrzyma odznakę, a gdy zbierze wszystkie, zostanie nagrodzony dyplomem profesora Teodora. Na placówki biorące udział w projekcie czeka certyfikat miejsca sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi dziecka.
Głównym celem niniejszego projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem.
Cele szczegółowe projektu:
1.Dbanie o wszechstronny i indywidualny rozwój dzieci.
2. Zdobywanie różnych umiejętności.
3. Rozwijanie umiejętności współpracy.
4. Wyzwalanie pozytywnych emocji.
5. Rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia.
6. Rozwijanie samodzielności.
7. Kształtowanie empatii wobec innych osób.
8. Kształtowanie postawy proekologicznej.
9. Upowszechnianie zdrowego trybu życia.
10. Kształtowanie postawy prospołecznej.
11. Rozbudzanie zainteresowań własnym regionem, ale też odległymi krajami.
12. Zapoznanie z tematyką dotyczącą udzielania pierwszej pomocy, numerów alarmowych.
13. Rozwijanie zainteresowań światem nauki i eksperymentów.
14. Rozwijanie sprawności manualnych i zdolności konstrukcyjnych.
15. Poznawanie zawodów.

Projekt realizowały cztery grupy:

 

Misie– Katarzyna Słowik

 Motylki– Kinga Błaszkowska

 Jeżyki– Anna Pestka

Biedronki-Magdalena Leliwa-Piechowska- koordynator projektu

Tekst opracowała Magdalena Leliwa- Piechowska

Galeria zdjęć