Wycieczka do Słupska

W piątek 24 maja uczniowie klas IVA, IVB oraz VIC wraz ze swoimi wychowawcami udali się na wycieczkę do Słupska.

Pierwszym etapem całodniowej wyprawy było zwiedzanie z przewodnikiem Starego Miasta. Dowiedzieliśmy się skąd pochodzi nazwa Słupsk i że na przełomie XIX i XX wieku miasto zyskało nazwę Paryża Północy ze względu na swą architekturę.  W trakcie zwiedzania jednego z najpiękniejszych neogotyckich Ratuszy w Polsce o  imponującej wielkości usytuowanego w centrum miasta poznaliśmy  jego historię od momentu powstania do czasów obecnych. Wewnątrz  Ratusza  podziw wzbudzały malowidła ścienne ukazujące historię miasta oraz zachowane witraże, a przede wszystkim architektura tego obiektu. Jednym z elementów słupskiego ratusza jest wspaniała 56-metrowa wieża, na którą prowadzi od poziomu parkingu 180 schodów do tarasu widokowego, z którego mogliśmy zobaczyć przepiękną panoramę miasta. Po wyjściu z Ratusza rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta, przeszliśmy przez bulwar im. Jerzego Waldorffa, podziwialiśmy zabytkowe kościoły, Zamek Książąt  Pomorskich, młyn wodny, bramy i spichlerze, mury obronne z Basztą Czarownic oraz wiele innych zabytków. W trakcie trzygodzinnego  zwiedzania  otrzymaliśmy duży zasób wiadomości o dziejach miasta jego architekturze oraz legend, co było zasługą przewodnika Pana Szymona. No koniec zwiedzania zjedliśmy lody aby chwilkę odsapnąć.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był park trampolin Jump2Sky, gdzie aktywnie spędziliśmy ponad dwie godziny. Po odprawie z trenerami, którzy przypomnieli nam o zasadach bezpiecznego korzystania z atrakcji parku zaczęliśmy zabawę. Dużym powodzeniem cieszyły się zajęcia z trenerem, który uczył robić salto i inne ćwiczenia akrobatyczne, spora grupa naszych uczniów potrafi wykonać tego typu akrobacje. Uczniowie rywalizowali na równoważni o to kto utrzyma się dłużej, ćwiczyli wsady do kosza z trampoliny, grali w piłkę, ćwiczyli wysokie skoki, korzystali z toru przeszkód. Były to świetne ćwiczenia rozwijające koordynację i ogólną sprawność fizyczną. Po tak aktywnych godzinach udaliśmy się na posiłek w wybranej przez uczniów restauracji i wróciliśmy do Dziemian.

Opiekunami podczas wyjazdu były Panie: Karolina Skwierawska-Bruska, Justyna Jereczek oraz Panowie: Przemysław Kukliński, Bernard Kryzel.