WYCIECZKA DO WARSZAWY

10-12 maja 2023 roku młodzież  naszej szkoły z klas VI-VII  wraz z opiekunami: Ewą Kartuszyńską, Jolantą Rolbiecką, Jadwigą Szyszką i Elżbietą Turzyńską udała się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy   Stare Miasto i Śródmieście: Plac Zamkowy z Kolumną Zygmunta, Zamek Królewski (z zewnątrz), katedrę św. Jana, Rynek Starego Miasta, mury obronne, pomnik Małego Powstańca, Krakowskie Przedmieście, Pałac Prezydencki, plac Piłsudskiego, Grób Nieznanego Żołnierza oraz Park Saski.

Galeria zdjęć

Następnie podziwialiśmy  piękną panoramę Warszawy z XXX piętra Pałacu Kultury i Nauki.

Kolejnym punktem był obiad w restauracji  „Sosiser“. Na zakończenie tego dnia czekały na nas miłe chwile w Złotych Tarasach, które są najpopularniejszym centrum handlowym w Warszawie. Wieczorem udaliśmy się na nocleg do hotelu Portos.

Drugi dzień naszej przygody w stolicy rozpoczęliśmy od smacznego śniadania w formie bufetu. Potem nadszedł momement zwiedzania Łazienek Królewskich.  Już wiemy skąd nazwa tego miejsca, jego poszczególnych budowli. Ponadto poznaliśmy historię społeczności miasta, która na przestrzeni wieków bardzo się zmieniła. Wszyscy zachwycali się florą i fauną parku, a głównie pawiami pozujacymi do zdjęć i wiewiórkami. Duże wrażenie na uczestnikach wycieczki zrobił pomnik Fryderyka Chopina.

Galeria zdjęć

Następnie udaliśmy się w kierunku Biblioteki Uniwersyteckiej, na dachu której znajduje się jeden z największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie. Wszystkie jego części połączone są kładkami, ścieżkami i mostkami. Ogród stanowi doskonałe miejsce wypoczynku nie tylko dla studentów i pracowników naukowych, ale także warszawiaków i turystów, którzy mogą stąd podziwiać panoramę miasta.

Warszawa to ciekawa historia, ale i współczesność której doświadczyliśmy odwiedzając Centrum Nauki Kopernik. Ta wizyta w największym centrum nauki w Polsce to niezwykła podróż w najskrytsze zakątki nauki, poznawanie świata i praw nim rządzących przez zabawę i doświadczenia.

Potem sporo emocji i uczuć towarzyszyło nam, gdy zwiedzaliśmy PGE Narodowy.  Obiekt wizualnie robi ogromne wrażenie i ma w sobie tę pozytywną moc. To miejsce, gdzie energia miesza się z pasją. Pan przewodnik z PGE Narodowy dał nam  szansę poczuć się jak kibice, kiedy moglismy  usiąść na jednym z ponad 58 tysięcy krzesełek na trybunach. W czasie wycieczki odwiedzilismy przestrzenie, które każdy kibic musi zobaczyć na własne oczy. Dowiedzieliśmy się więcej o historii Finałów Pucharu Polski, UEFA EURO 2012. Największym zainteresowaniem cieszyła się szatnia piłkarska wraz ze strefą zawodniczą, z której na murawę wychodzą piłkarze.. W trakcie wycieczki uczniowie mieli możliwość zobaczenia jak wygląda Control Room czyli mózg stadionowych operacji, gdzie podejmowane są najważniejsze decyzje. Oprócz tego zobaczyli również płytę areny. Całą panorame podziwialiśmy z punktu widokowego trybuny górnej. PGE Narodowy żyje codziennie różnorodnymi wydarzeniami, od sportowych przez muzyczne, społeczne na biznesowych kończąc. Wielofunkcyjna arena, na której gościły takie gwiazdy jak Beyoncé czy Paul McCartney, to dom nie tylko polskiej piłki nożnej, ale również innych sportów takich jak siatkówka, czy żużel.

Galeria zdjęć

Ostatnim punktem wycieczki był przejazd warszawskim metrem od stacji Warszawa Stadion na Młociny. Taki rodzaj transportu miejskiego bardzo ucieszył naszą młodzież.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w restauracji McDonals, gdzie oprócz konsumpcji miała miejsce swobodna integracja klas, która powoli rozpoczęła się w dniu wyjazdu, a swoje zakończenie miała w autokarze w drodze do Dziemian. Towarzyszył nam śpiew, którego repertuar nie miał końca. Wycieczka do stolicy bardzo się udała. Panowała miła atmosfera. Pogoda dopisała. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń wróciliśmy w doskonałych nastrojach z bagażem wiedzy i refleksji. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, utwierdziliśmy się w przekonaniu, że Warszawa to europejskie miasto z bardzo bogatą historią, tradycją i kulturą.